Forum www.administracja5.fora.pl Strona Główna www.administracja5.fora.pl
Wydział Prawa i Administracji
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Postępowanie szczególne w administracji
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.administracja5.fora.pl Strona Główna -> Administracja - Wykłady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ara




Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:05, 07 Lip 2010    Temat postu:

postępowanie o pozwolenie na budowe, i przeniesienie uprawnien wynikajacych z pozwolenia budowlanego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klient




Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:17, 07 Lip 2010    Temat postu:

TO co poskładałem:

1. SYSTEMATYKA POSTEPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH
I. Postępowanie jurysdykcyjne szczególne
II. Postępowanie niejurysdykcyjne szczególne
Dzieli się ono na:
1) Postępowanie w sprawie wydawania zaświadczeń
-regulowane przepisami KPA
-regulowane Ordynacją Podatkową

2) Postępowanie skargowo-wnioskowe
(nie kończy się wydaniem decyzji administracyjnej)
3) Postępowanie o wpisie do Ewidencji Działalności gospodarczej
(czynność materialno-techniczna)
4) Postępowanie w sprawie wpisu do Rejestru Działalności Regulowanej
5) Postępowanie kontrolne
6) Postępowanie w sprawie nadzoru nad samorządem terytorialnym
7) Postępowanie w sprawie poleceń kierunkowych
polecenia wydane przez wojewodę
- odbiegają od standardowych poleceń służbowych
-polecenia wydane przez organ samorządu terytorialnego do administracji zespołowej

III. Postępowanie administracyjne o charakterze mieszanym
2. Odwołanie od decyzji podejmowanych przez ZUS
Od decyzji Zakładu ubezpieczony ma prawo odwołać się do właściwego sądu (okręgowego sądu pracy i ubezpieczeń społecznych) w terminie i według zasad określonych w przepisach Kodeksu postępowania cywilnego. Odwołanie takie można też złożyć w przypadku niewydania przez ZUS decyzji w terminie 2 miesięcy od dnia zgłoszenia wniosku o świadczenie lub inne roszczenia.
Odwołanie wnosi się na piśmie do jednostki organizacyjnej Zakładu, która wydała decyzję, lub do protokołu sporządzonego przez tę jednostkę, w terminie miesiąca od doręczenia decyzji ZUS.
Jeżeli Zakład uzna odwołanie za słuszne, w terminie do 30 dni zmienia lub uchyla decyzję. W tym wypadku odwołaniu nie nadaje się dalszego biegu. Jeśli odwołanie nie zostaje w całości lub w części uwzględnione, Zakład przekazuje sprawę do sądu (ma na to miesiąc).
Od wyroku sądu okręgowego można odwołać się do sądu apelacyjnego — na złożenia apelacji zainteresowany ma dwa tygodnie od doręczenia wyroku z uzasadnieniem.
Należy pamiętać, że od decyzji przyznającej świadczenie w drodze wyjątku ,oraz od decyzji odmownej, a także od decyzji w sprawach o umorzenie należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne, odwołanie nie przysługuje.
Strona może jedynie wnieść wniosek do prezesa Zakładu o ponowne rozpatrzenie sprawy, na zasadach dotyczących decyzji wydanej w pierwszej instancji przez ministra.
Zmiana , uchylenie , unieważnienie decyzji ostatecznych podjętych przez ZUS w trybach określonych w k.p.a.
Strona ma prawo zrezygnować z przyznanych jej mocą decyzji praw. Kpa dopuszcza uchylenie lub zmianę decyzji za zgodą strony. Zgodnie z art. 155 „decyzja ostateczna, na mocy której strona nabyła prawo, może być w każdym czasie
8.Postępowanie w sprawach z zakresu pomocy społecznej.
W postępowaniu w sprawie świadczeń z pomocy społecznej należy kierować się przede wszystkim dobrem osób korzystających z pomocy społecznej i ochroną ich dóbr osobistych. W szczególności nie należy podawać do wiadomości publicznej nazwisk osób korzystających z pomocy społecznej oraz rodzaju i zakresu przyznanego świadczenia.W zakresie niezbędnym do przyznawania i udzielania świadczeń z pomocy społecznej można przetwarzać dane osób ubiegających się i korzystających z tych świadczeń dotyczące: pochodzenia etnicznego, stanu zdrowia, nałogów, skazań, orzeczeń o ukaraniu, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.Właściwość miejscową gminy ustala się według miejsca zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie. W przypadku osoby bezdomnej właściwą miejscowo jest gmina ostatniego miejsca zameldowania tej osoby na pobyt stały.W przypadkach szczególnie uzasadnionych sytuacją osobistą osoby ubiegającej się o świadczenie, w sprawach niecierpiących zwłoki oraz w sprawach cudzoziemców, którym udzielono zgody na pobyt tolerowany,właściwą miejscowo jest gmina miejsca pobytu osoby ubiegającej się o świadczenie.Dla mieszkańca domu właściwa jest gmina, która skierowała go do domu pomocy społecznej.Gmina właściwa ze względu na miejsce zamieszkania albo na ostatnie miejsce zameldowania na pobyt stały jest obowiązana do zwrotu wydatków gminie, która przyznała świadczenia w miejscu pobytu.
Świadczenia z pomocy społecznej są udzielane na wniosek osoby zainteresowanej, jej przedstawiciela ustawowego albo innej osoby, za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego.Pomoc społeczna może być udzielana z urzędu.
Kierownik ośrodka pomocy społecznej i kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie może, w drodze umowy, ustalić z małżonkiem, zstępnymi lub wstępnymi wysokość świadczonej przez nich pomocy na rzecz osoby ubiegającej się o przyznanie świadczenia
Kierownik ośrodka pomocy społecznej ustala w drodze umowy z małżonkiem, zstępnymi przed wstępnymi mieszkańca domu wysokość wnoszonej przez nich opłaty za pobyt tego mieszkańca w domu pomocy społecznej.
W przypadku posiadania uprawnień do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej kwoty nienależnie pobranych świadczeń pieniężnych podlegają potrąceniu z bieżących wypłat.
Wysokość należności, podlegających zwrotowi oraz terminy ich zwrotu ustala się w drodze decyzji administracyjnej.
W przypadkach szczególnie uzasadnionych, zwłaszcza jeżeli żądanie zwrotu wydatków na udzielone świadczenie, z tytułu opłat określonych w ustawie oraz z tytułu nienależnie pobranych świadczeń w całości lub w części stanowiłoby dla osoby zobowiązanej nadmierne obciążenie lub też niweczyłoby skutki udzielanej pomocy, właściwy organ, który wydał decyzję w sprawie zwrotu należności, na wniosek pracownika socjalnego lub osoby zainteresowanej, może odstąpić od żądania takiego zwrotu, umorzyć kwotę nienależnie pobranych świadczeń w całości lub w części, odroczyć termin płatności albo rozłożyć na raty.Należności, ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat, licząc od dnia, w którym decyzja ustalająca te należności stała się ostateczna.Bieg przedawnienia przerywa odroczenie terminu płatności należności lub rozłożenie spłaty należności na raty. Po przerwaniu biegu terminu przedawnienia biegnie on na nowo od dnia następującego po dniu ustalonym jako ostatni dzień spłaty odroczonej należności lub po dniu ustalonym jako ostatni dzień spłaty ostatniej raty należności. Nie wydaje się decyzji o zwrocie nienależnie pobranych świadczeń, jeżeli od terminu ich pobrania upłynęło więcej niż 10 lat.Należności,podlegają zwrotowi na rachunek bankowy odpowiednio gminy, powiatu lub samorządu województwa.
Sądy, organy i jednostki organizacyjne są obowiązane niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, udostępnić lub udzielić na wniosek pracownika socjalnego odpowiednich informacji, które mają znaczenie dla rozstrzygnięcia o przyznaniu lub wysokości świadczeń z pomocy społecznej.
9.Zmiana, uchylenie decyzji ostatecznej z zakresu pomocy społecznej.
Przyznanie świadczeń z pomocy społecznej następuje w formie decyzji administracyjnej.
Udzielenie świadczeń w postaci interwencji kryzysowej, pracy socjalnej, poradnictwa, uczestnictwa w zajęciach klubu samopomocy, a także skierowanie do całodobowej placówki opiekuńczo-wychowawczej i przyznanie biletu kredytowanego nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.Decyzję administracyjną zmienia się lub uchyla na niekorzyść strony bez jej zgody w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany sytuacji dochodowej lub osobistej strony, pobrania nienależnego świadczenia, a także można zmienić lub uchylić decyzję, jeżeli wystąpiły przesłanki, o których mowa w art. 11, 12 i 107 ust. 5. Zmiana decyzji administracyjnej na korzyść strony nie wymaga jej zgody.Odwołanie od decyzji w sprawie świadczeń z pomocy społecznej może złożyć inna osoba za zgodą osoby ubiegającej się o świadczenie.
13. Wprowadzenie stanu klęski żywiołowej
Stan klęski żywiołowej może być wprowadzony dla zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia. Przez klęske żywiołową rozumie się katastrofę naturalną lub awarię techniczną, których skutki zagrażają życiu lub zdrowiu dużej liczby osób, mieniu w wielkich rozmiarach albo środowisku na znacznych obszarach, a pomoc i ochrona mogą być skutecznie podjęte tylko przy zastosowaniu nadzwyczajnych środków, we współdziałaniu różnych organów i instytucji oraz specjalistycznych służb i formacji działających pod jednolitym kierownictwem.
Stan klęski żywiołowej może być wprowadzony na obszarze, na którym wystąpiła klęska żywiołowa, a także na obszarze, na którym wystąpiły lub mogą wystąpić skutki tej klęski.
Stan klęski żywiołowej wprowadza się na czas oznaczony, niezbędny dla zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, nie dłuższy niż 30 dni.
komentarze. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, może wprowadzić stan klęski żywiołowej z własnej inicjatywy lub na wniosek właściwego wojewody.
Określa się przyczyny, datę wprowadzenia oraz obszar i czas trwania stanu klęski żywiołowej, a także, rodzaje niezbędnych ograniczeń wolności i praw człowieka i obywatela.
Rozporządzenie to ogłasza się w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, a ponadto podaje do publicznej wiadomości, w drodze obwieszczenia właściwego wojewody przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze. Redaktorzy naczelni dzienników oraz nadawcy programów radiowych i telewizyjnych są obowiązani do niezwłocznego, nieodpłatnego podania do publicznej wiadomości rozporządzenia Rady Ministrów o wprowadzeniu stanu klęski żywiołowej, przekazanego im przez wojewodę właściwego ze względu na siedzibę redakcji lub nadawcy.
komentarze. Stan klęski żywiołowej może zostać przedłużony na czas oznaczony, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów, po wyrażeniu przez Sejm zgody na to przedłużenie.
Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, znosi stan klęski żywiołowej na całym obszarze jego obowiązywania lub na części tego obszaru przed upływem czasu, na który został wprowadzony, jeżeli ustaną przyczyny jego wprowadzenia.
//art. 2-6 ustawy o stanie klęski żywiołowej
15.Przesłanki ustalenia opłaty (renty)planistycznej
-wzrost wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu miejscowego lub jego zmianą
-zbycie nieruchomości przez właściciela lub użytkownika wieczystego
-uchwalenie lub zmiana planu miejscowego
-zmiena wartosci nieruchomosci w zwiazku z ta zmiana lub uchwaleniem
-zbycie nieruchomosci przez uw lub własciciela przed upływem 5 lat od wejscia w zycie nowego lub zmienionego planu

16. Postępowanie w sprawie ustalenia opłaty (renty) planistycznej.
Notariusz, w terminie 7 dni od dnia sporządzenia umowy, której przedmiotem jest zbycie nieruchomości, w formie aktu notarialnego, jest zobowiązany przesłać wójtowi, burmistrzowi albo prezydentowi miasta wypis z tego aktu.
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta ustala opłatę, w drodze decyzji, bezzwłocznie po otrzymaniu wypisu z aktu notarialnego. Właściciel albo użytkownik wieczysty nieruchomości, której wartość wzrosła w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego, przed jej zbyciem może żądać od wójta, burmistrza albo prezydenta miasta ustalenia, w drodze decyzji, wysokości opłaty
23. Postępowanie w sprawie wydania zaświadczeń
Zaświadczenie- to czynności materialne, wydawane przez organy administracji publicznej. Są to czynności, które będą rodziły konsekwencje po stronie wnioskodawcy.
Zaświadczenia stwierdzają istnienie stanu prawnego. Są czynnościami informującymi, o niczym nie rozstrzygają.
Regulacje dotyczą wydawania zaświadczeń na podstawie KPA. (ART. 217-220 KPA).
przepisy regulują zasady wydawania zaświadczeń jak i organy, które na ich podstawie mogą żądać przedkładania zaświadczeń. Wydanie zaświadczenia następuje na wniosek osoby ubiegającej się o zaświadczenie. Zaświadczenie może być wydane na żądanie osoby zainteresowanej.

Zaświadczenie wydaje się w dwóch sytuacjach:
1. w przypadku, gdy urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub tam prawnego wymaga przepis prawa
2. Osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
Zakres podmiotowy wydawania zaświadczeń
Art. 217 organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na żądanie osoby ubiegającej się o zaświadczenie. Organ administracji publicznej w szerokim tego słowa znaczeniu. Pojęcie to nie odnosi się tylko do organów sensu stricte.
Ma charakter funkcjonalny- wszystkie uprawnione do wydania zaświadczeń, nawet na podstawie upoważnienia. Każdy organ wykonujący część administracji publicznej będzie odpowiedzialna do wydania zaświadczeń. Może je wydać tylko organ rzeczowo i miejscowo właściwy (przepisy nie regulują tego wprost)
Postępowanie:
składa się z kilku faz:
-faza wszczęcia- zgłaszanie żądania przez odpowiedni podmiot
-faza postępowania wyjaśniającego – organ, który wyda zaświadczenie może fakultatywnie przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Organ musi ustalić, czy ma odpowiednio dużo informacji na pdst których jest w stanie wydać zaświadczenie
- faza wydania (niewydania) zaświadczenia określonej treści – legitymowanym do uzyskania zaświadczenia jest ten wnioskujący, który ma interes prawny, może również wynikać z przepisu prawa. Ma charakter ograniczony.
Zdolność prawną / interes prawny posiadają osoby fizyczne, prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Podanie/żądanie powinno zawierać:
- organ, do którego jest skierowane
- osoba, od której pochodzi żądanie
- adres osoby, od której pochodzi żądanie
- podpis osoby, od której pochodzi żądanie
Forma żądania- tak jak w postępowaniu ogólnym
-forma pisemna
-telegraf
-dalekopis
-telefax
-poczta elektroniczna
-za pomocą formularza, znajdującego się na stronie internetowej właściwego organu
-ustnie do protokołu
Wymaganie przedłożenia odpowiedniego zaświadczenia
-ustawa o świadczeniu rodzinnym- należy dołączyć zaświadczenie o dochodach każdego członka rodziny
-ustawa o ruchu drogowym- wymagane przedłożenie zaświadczenia o właściwym stanie pojazdu wraz ze złożeniem wniosku rejestrację pojazdu
Terminy wydawania zaświadczenia:
bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 7 dni, termin instrukcyjny, nie zawiera żadnych konsekwencji z jego przekroczenia. Jeżeli niewydanie będzie ze szkodą dla wnioskodawcy to on może się domagać roszczeń.
Ochrona prawna wnioskodawcy:
na bezczynność organu- środki w postaci zażalenia do organu wyższej instancji. Organ wyższego stopnia nie może wydać zaświadczenia, może ustalić tylko nowy termin.
Termin może ulec przedłużeniu:
-z przyczyn niezależnych od organu
-z winy strony ( uzupełnienie wniosku)
Organ wyda zaświadczenie w takim zakresie w jakim będzie posiadał informacje prawne lub faktyczne, którymi dysponuje w zgromadzonych przez siebie zbiorach w oparciu o przepisy prawne.
Forma zakończenia postępowania w sprawie wydania zaświadczenia:
1) wydanie zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę
2) wydanie zaświadczenia o treści odmiennej od żądanej przez wnioskodawcę
3) odmowa wydania zaświadczenia
Pkt 2 i 3 organ wydaje w formie postanowienia, służy zażalenie w postaci skargi do sądu administracyjnego.
Postępowanie zażaleniowe
organ może uchylić postanowienie i wydać nowe. Wydaje się, że sąd administracyjny przyjmuje takie skargi. Na postanowienie na które sluzy zażalenie, służy skarga do sądu administracyjnego.
Odmowa wydania zaświadczenia:
1) gdy organ niewłaściwy do wydania decyzji mogą nastąpić dwie sytuacje
- przekazanie do organu właściwego
- odmowa wydania zaświadczenia (nie ma możliwości ściągnięcia informacji od organy, który je posiada)
2) gdy osoba nie wykazała interesu prawnego
3) gdy zainteresowany powołuje się na przepis prawa, który nie przesądza o podstawie wydania zaświadczenia lub, gdy przepisu takiego nie ma
4) gdy organ nie posiada odpowiednich zasobów informacji
Trwałość zaświadczenia (wzruszalność zaświadczenia)
zaświadczenie jest aktem administracyjnym i dlatego też wzruszalność nie jest możliwa. Zaświadczenie jednak nie ma charaktery trwałego, nowy stan prawny stwarza możliwość uzyskania nowego.
Odmowa zainteresowanego przed żądaniem organu w sposób nieuzasadniony wymaga złożenia zaświadczeń w przypadku gdy:
- organ chce potwierdzić fakty lub stan prawny znany organowi z urzędu
- stan prawny lub fakty możliwe są do ustalenia na podstawie posiadanej ewidencji, rejestrów lub innych danych

organ musi posiadać interes prawny na którego podstawie żąda przedłożenia.
Oświadczenie strony:
Jeżeli organ nie może żądać przedłożenia zaświadczeń, może poprzestać na oświadczeniu uzyskanym od zainteresowanego. Jest ono składane pod rygorem odpowiedzialności karnej. Organ musi je uznać za prawdziwe.
Ordynacja podatkowa:
ordynacja przewiduje wydawanie zaświadczeń dotyczących zalegania z opłacanymi podatkami oraz określających stan zaległości podatkowej.
Organ musi prowadzić postępowanie wyjaśniające, aby ustalić stan zaległości podatkowej.
- zaświadczenie o wysokości zobowiązań spadkodawcy- sytuacja uprawdopodnienia, że jesteśmy spadkodawcami. Zaświadczenie do końca stwierdza prawdę. Określanie zobowiązań jest bardzo trudne- określa się prawdopodobną wysokość
- wydanie zaświadczenia o wysokość zobowiązań zbywającego
-wydanie zaświadczenia o wysokość zaległości podatkowej przez osobę trzecią.
25. postępowanie w sprawie skargi
przedmiot:
- zaniedbanie
-nienależyte wykonywanie zadań
-naruszenie praworządności
-przewlekłe rozpatrzenie sprawy
-niewłaściwe załatwienie sprawy
Organem właściwym jest:
- Rada Gminy, powiatu, sejmik woj.- wojewoda
-przy organach monokratycznych RG, RP, SW, tylko w przypadku zadań zleconych będzie to wojewoda
-wojewoda podlega Radzie Ministrów
-Minister- Prezes Rady Ministrów
-Organ adm. Rządowej- organ wyższego stopnia
Jeśli organ jest niewłaściwy to konieczne jest przekazanie skargi organowi właściwemu. Musi być o tym fakcie poinformowana osoba, która wniosła skargę.
Skarga w sprawie indywidualnej
musi być traktowana jako wszczęcie postępowania na wniosek strony. Jeżeli skarga taka pochodzi od innej osoby, może spowodować wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu.
Skarga w toku postępowania:
w sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:
- skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania zgodnie z przepisami kodeksu
-skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który organ prowadzący postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu.
Skarga po zakończeniu postępowania:
skargę w sprawie, której toku postępowania administracyjnego została wydana decyzja ostateczna, uważa się zależnie od jej treści, za żądanie wznowienia postępowania lub za żądanie stwierdzenia nieważności decyzji albo jej uchylenia lub zmiany z urzędu.
wszczyna je organ właściwy albo inny lub zostaje to przekazane od organu wyższego stopnia.
Załatwienie skargi
-skarżący- osoba ze względu na interes prawny lub własny składa skargę
Nie wydaje się decyzji, a załatwia się złożoną skargę przez podmiot. Jest to zawiadomienie o załatwieniu skargi. Skarżący otrzymuje informacje o załatwieniu lub niezałatwieniu skargi. Nie kształtuje sytuacji prawnej adresata.
jeżeli skarżący nie jest zadowolony może złożyć skargę. Nie przysługuje zażalenie ani skarga do Sądu Admin.
Zawiadomienie o załatwieniu (lub nie) powinno zawierać:
-oznaczenie organu
- sposób załatwienia
-podpis
Jeśli skarga ma charakter odmowny- uzasadnienie faktyczne i prawne.
W postępowaniu dotyczącym skarg i wniosków nie ma strony postępowania wyjaśniającego, decyzji administracyjnej itp.
Termin załatwienia skargi:
Organ właściwy do załatwienia sprawy powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w ciągu 1 m-ca.
Jeśli skarg składa Poseł, Radny, Senator powinni być oni zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia lub przekazania.
38. Uprawnienia kontrolującego
- wstęp do pomieszczeń i obiektów
- wgląd do dokumentów i materiałów
- możliwość przeprowadzenia oględzin majątku podmiotu kontrolowanego
-możliwość żądania wyjaśnień od pracowników
- możliwość zabezpieczenia dowodów
39. postępowanie z zastrzeżeniami do ustaleń zawartych w protokole kontroli:
po kontroli sporządza się protokół;
kontrolowany w terminie 7 dni od złożenia mu protokołu ma prawo do wniesienia zastrzeżeń;
kontrolujący może je odrzucić lub przyjąć w całości lub części – informuje o tym fakcie na piśmie.

40. polecenia kierunkowe wojewody
może być kierowane do organu jednostki samorządu terytorialnego,organów adm zespolonej i niezespolonej. Wojewoda jest przedstawicielem rządu w terenie z tym wiążą się te polecenia. Polecenia nie mogą dot.rozstrzygnięć w konkretnej sprawie. Może wskazywać tylko kierunek działania, są to polecenia wiążące. art8ust4 ust. o inspekcji środowiska obowiązkowe podjęcie działań w celu usunięcia zagrożeń środowiska jest to polecenie do organu inspekcji środowiska od starosty lub wójta/b/p m. Nie mogą one nakładać konkretnych rozwiązań tylko nakierować. Polecenie w trybie ustnym,potwierdzone na piśmie. Polecenia podlegają niezwłocznemu wykonaniu. Polecenie które narusza prawo jest niewazne, o nieważnosci takiej rozstrzyga wojewoda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ara




Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:23, 07 Lip 2010    Temat postu:

tive, jeszce mam do ciebie pytanie, czy w 16 tj, postepowanie w sprawie ustalenia oplaty planistyznej, to to co napisales to jest wszytsko, bo nieweim juz teraz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nevia
Grupa 6



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzionków

PostWysłany: Śro 17:16, 07 Lip 2010    Temat postu:

a czy ktoś orientuje się co trzeba napisać w pytaniu o postępowanie dowodowe w postępowaniu o wymierzenie kary adm? Czy chodzi tu tylko o to, że jest obligatoryjne przeprowadzenie dowodu z oględzin, z ktorych sporządzany jest protokół? czy coś więcej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tive




Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 17:37, 07 Lip 2010    Temat postu:

[quote="ara"]tive, jeszce mam do ciebie pytanie, czy w 16 tj, postepowanie w sprawie ustalenia oplaty planistyznej, to to co napisales to jest wszytsko, bo nieweim juz teraz...[/quote]
mnie się wydaje że to jest wszystko bo chodzi o postępowanie czyli jak się ją ustala tak ja to zrozumiałam tj na podstawie art z ustawy poza tym w książce z ochrony też nie wiele więcej jest :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marychaw




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZABRZE

PostWysłany: Śro 18:11, 07 Lip 2010    Temat postu:

12. Zgłoszenie robót budowlanych
Zgłoszenia właściwemu organowi wymaga:
1) budowa,
2) wykonywanie robót budowlanych,
3) budowa ogrodzeń od strony dróg, ulic, placów, torów kolejowych i innych miejsc publicznych oraz ogrodzeń o wysokości powyżej 2,20 m i wykonywanie robót budowlanych polegających na instalowaniu:
a) krat na budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, użyteczności publicznej i zamieszkania zbiorowego oraz obiektach wpisanych do rejestru zabytków,
b) urządzeń o wysokości powyżej 3 m na obiektach budowlanych;
4) budowa obiektów małej architektury w miejscach publicznych.

Zgłoszenie składa się we właściwym organie administracji architektoniczno-budowlanej tj. starosty lub wojewody. Powinno zawierać:
- rodzaj,
- zakres i sposób wykonywania robót budowlanych
- termin ich rozpoczęcia
Do zgłoszenia należy dołączyć:
- oświadczenie
- odpowiednie szkice lub rysunki, a także
- pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami
W zgłoszeniu budowy, o należy ponadto przedstawić projekt zagospodarowania działki lub terenu, wykonany przez projektanta posiadającego wymagane uprawnienia budowlane.

Zgłoszenia, należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych.
W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy organ nakłada, w drodze postanowienia, na zgłaszającego obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia - wnosi sprzeciw, w drodze decyzji.
Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie, w drodze decyzji, sprzeciwu i nie później niż po upływie 2 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia.
Właściwy organ wnosi sprzeciw, jeżeli:
1) zgłoszenie dotyczy budowy lub wykonywania robót budowlanych objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę;
2) budowa lub wykonywanie robót budowlanych objętych zgłoszeniem narusza ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub inne przepisy;
3) zgłoszenie dotyczy budowy tymczasowego obiektu budowlanego w miejscu, w którym taki obiekt istnieje.

11. Przeniesienie uprawnień wynikających z pozwolenia budowlanego
Właściwym do przeprowadzenia postępowania oraz wydania decyzji w przedmiocie przeniesienia pozwolenia budowlanego jest, co do zasady, starosta, a w niektórych tylko przypadkach wojewoda.
Przeniesienie pozwolenia na budowę dopuszczalne jest tylko wówczas, gdy budowa objęta decyzją nie została jeszcze zakończona. Obowiązkiem organu jest więc każdorazowo ustalenie, czy decyzja będąca przedmiotem postępowania pozostaje jeszcze w obrocie prawnym. Istotnym jest tu nie formalne zgłoszenie zakończenia budowy, lecz faktyczny stan zaawansowania robót.

Wniosek o przeniesienie pozwolenia budowlanego może złożyć zarówno podmiot, który uzyskał pierwotną decyzję, jak i zainteresowany przejęciem prawa budowy. Jeżeli wnioskodawcą jest podmiot pierwotnego pozwolenia, to fakt wystąpienia o przeniesienie praw z decyzji jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na przekazanie pozwolenia innemu podmiotowi. Gdy zaś wniosek pochodzi od podmiotu zainteresowanego przejęciem uprawnień z decyzji, to zgoda adresata pierwotnego pozwolenia musi zostać wyrażona w sposób nie budzący wątpliwości. Wymagane jest tu stosowne oświadczenie woli złożone przez osobę fizyczną, na rzecz której wydano pierwotne pozwolenie, a jeżeli stroną stosunku administracyjnego jest osoba prawna - oświadczenie organu tej osoby lub należycie umocowanego przedstawiciela.
Podmiot, na rzecz którego ma zostać przeniesione pozwolenie, obowiązany jest wykazać się prawem do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w rozumieniu analogicznym, jak przy ubieganiu się o nowe pozwolenie na budowę. Podmiot ten składa oświadczenie o przejęciu wszelkich warunków z wraz z decyzją w przedmiocie przeniesienia pozwolenia budowlanego na rzecz innej osoby organ administracji architektoniczno-budowlanej doręczy nowemu inwestorowi urzędowo poświadczony odpis pierwotnego pozwolenia. Gdy zaś idzie o projekt budowlany, to nowy inwestor powinien, na zasadach ogólnych, dysponować dwoma jego egzemplarzami, które to podmiot pierwotnego pozwolenia powinien, przy uwzględnieniu stosownych rozliczeń, przekazać przejmującemu prawo budowy. Jeżeli roboty budowlane objęte przenoszonym pozwoleniem zostały już rozpoczęte, przekazaniu podlega cała dokumentacja budowy, a przede wszystkim dziennik budowy.
10. Postępowanie w sprawie pozwolenia budowlanego
Roboty budowlane można rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.
Stronami w postępowaniu w sprawie pozwolenia na budowę są: inwestor oraz właściciele, użytkownicy wieczyści lub zarządcy nieruchomości znajdujących się w obszarze oddziaływania obiektu.

Pozwolenie na budowę lub rozbiórkę obiektu budowlanego może być wydane po uprzednim:
1) przeprowadzeniu postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko wymaganego przepisami o ochronie środowiska;
2) uzyskaniu przez inwestora, wymaganych przepisami szczególnymi, pozwoleń, uzgodnień lub opinii innych organów. Uzgodnienie, wyrażenie zgody lub opinii, powinny nastąpić w terminie 14 dni od dnia przedstawienia proponowanych rozwiązań. Niezajęcie przez organ stanowiska w tym terminie uznaje się jako brak zastrzeżeń do przedstawionych rozwiązań.

Pozwolenie na budowę może być wydane wyłącznie temu, kto:
1) złożył wniosek w tej sprawie w okresie ważności decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) złożył oświadczenie, pod rygorem odpowiedzialności karnej, o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej określi, w drodze rozporządzenia, wzory: wniosku o pozwolenie na budowę, oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane i decyzji o pozwoleniu na budowę.
Wzory wniosku i oświadczenia, powinny obejmować w szczególności dane osobowe lub nazwę inwestora oraz inne informacje niezbędne do podjęcia rozstrzygnięcia w prowadzonym postępowaniu. Wzór decyzji o pozwoleniu na budowę powinien obejmować w szczególności określenie organu wydającego decyzję, dane osobowe lub nazwę inwestora i innych stron postępowania oraz inne informacje niezbędne inwestorowi do legalnego wykonywania robót budowlanych.

Do wniosku o pozwolenie na budowę należy dołączyć:
1) 4 egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem,
2) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
3) decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
4) w przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach postanowienie o uzgodnieniu z organem administracji architektoniczno-budowlanej projektowanych rozwiązań w zakresie:
a) linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
b) przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granice terenu zamkniętego, portów morskich i przystani morskich, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego.

Projekt budowlany i inne dokumenty, zawierające informacje niejawne mogą być za zgodą właściwego organu przechowywane przez inwestora.

Przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego właściwy organ sprawdza:
1. zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego i wymaganiami ochrony środowiska, wymaganiami decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przepisami
2. kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń;
3. wykonanie - a w przypadku obowiązku sprawdzenia projektu także sprawdzenie projektu - przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia budowlane.

W razie stwierdzenia naruszeń, właściwy organ nakłada postanowieniem obowiązek usunięcia wskazanych nieprawidłowości, określając termin ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie wydaje decyzję o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę. W razie spełnienia wymagań właściwy organ nie może odmówić wydania decyzji o pozwoleniu na budowę.

Właściwy organ wydaje decyzję o odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę, jeżeli na terenie, którego dotyczy projekt zagospodarowania działki lub terenu, znajduje się obiekt budowlany, w stosunku do którego orzeczono nakaz rozbiórki.
W przypadku gdy właściwy organ nie wyda decyzji w sprawie pozwolenia na budowę w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku o wydanie takiej decyzji, organ wyższego stopnia wymierza temu organowi karę w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki. Kara ta stanowi dochód Skarbu Państwa.
Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 2 lat od dnia, w którym decyzj Decyzję o pozwoleniu na budowę właściwy organ przesyła niezwłocznie organowi, który wydał decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Właściwy organ prowadzi rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę oraz przechowuje zatwierdzone projekty budowlane, a także inne dokumenty objęte pozwoleniem na budowę, co najmniej przez okres istnienia obiektu budowlanego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tracer




Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 18:31, 07 Lip 2010    Temat postu:

Wiecie co, a ja mam ogromny problem z pytaniem 32 :/ Nigdzie tego nie mogę znaleźć, nawet w wykładach tego nie mam...
Ktoś poratuje?

32) Postępowanie w sprawie zajęcia stanowiska przez inny organ?


Ostatnio zmieniony przez tracer dnia Śro 18:32, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
@kalabuziaczek@




Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:37, 07 Lip 2010    Temat postu:

ara napisał:
postępowanie o pozwolenie na budowe, i przeniesienie uprawnien wynikajacych z pozwolenia budowlanego...

ja mam jeszcze inaczej więc pisze swoją wersje hehe krótko i na temat Wink

POSTĘPOWANIE W SPRAWIE POZWOLENIA BUDOWLANEGO
Roboty budowlane można rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o
pozwoleniu na budowę.
Stronami w postępowaniu w sprawie pozwolenia na budowę są:
- inwestor oraz
- właściciele, użytkownicy wieczyści lub zarządcy nieruchomości znajdujących się w obszarze oddziaływania obiektu.
O statusie strony decydują 2 przesłanki:
 tytuł prawny do nieruchomości,
 wpływ planowanej inwestycji na prawnie chronione uprawnienie lub interes prawny podmiotów posiadających tytuł prawny do nieruchomości.
Pozwolenie na budowę może być wydane wyłącznie temu, kto:
1) złożył wniosek w tej sprawie w okresie ważności decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) złożył oświadczenie, pod rygorem odpowiedzialności karnej, o posiadanym
prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
Nie wydaje się pozwolenia na budowę w przypadku rozpoczęcia robót budowlanych przed wydaniem decyzji.
Pozwolenie na budowę dotyczy całego zamierzenia budowlanego. W przypadku
zamierzenia budowlanego obejmującego więcej niż jeden obiekt, pozwolenie na
budowę może, na wniosek inwestora, dotyczyć wybranych obiektów lub zespołu
obiektów, mogących samodzielnie funkcjonować zgodnie z przeznaczeniem.
Przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego właściwy organ sprawdza:
1) zgodność projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska
2) zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym
techniczno-budowlanymi;
3) kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa
i ochrony zdrowia
4) wykonanie a także sprawdzenie projektu – przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia
Organy właściwe do wydania pozwolenia na budowę to Starosta, w mieście na prawie powiatu – prezydent miasta, organem odwoławczym jest wojewoda.
W pewnych przypadkach organem właściwym w pierwszej instancji jest wojewoda, a organem odwoławczym jest Główny inspektor nadzoru budowlanego.
Termin wydania decyzji:
- powinien wydać decyzje w ciągu 65 dni od daty złożenia wniosku przez inwestora, w przypadku gdy organ nie wyda takiej decyzji, to organ wyższego stopnia wymierza temu organowi w drodze postanowienia na które przysługuje zażalenie karę wysokości 500 zł. za każdy dzień zwłoki.

PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ WYNIKAJĄCYCH Z POZWOLENIA BUDOWLANEGO
Inwestor ma możliwość przeniesienia decyzji pozwolenie na budowę na inny podmiot – najczęściej gdy inwestor sprzeda grunt co do którego uzyskano pozwolenie na budowę, projekt
Organ ma obowiązek przenieść tę decyzje za zgodą strony- stroną jest tylko ten kto przenosi i ten na kogo jest przenoszona, organ nie ma możliwości odmowy przeniesienia pozwolenia na budowę.


Ostatnio zmieniony przez @kalabuziaczek@ dnia Śro 18:39, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marychaw




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZABRZE

PostWysłany: Śro 18:37, 07 Lip 2010    Temat postu:

8. Postępowanie w sprawach z zakresu pomocy społecznej
W postępowaniu w sprawie świadczeń z pomocy społecznej należy kierować się przede wszystkim dobrem osób korzystających z pomocy społecznej i ochroną ich dóbr osobistych. W szczególności nie należy podawać do wiadomości publicznej nazwisk osób korzystających z pomocy społecznej oraz rodzaju i zakresu przyznanego świadczenia.

Właściwość miejscową gminy ustala się według miejsca zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie.
W przypadku osoby bezdomnej właściwą miejscowo jest gmina ostatniego miejsca zameldowania tej osoby na pobyt stały.
W przypadkach szczególnie uzasadnionych sytuacją osobistą osoby ubiegającej się o świadczenie oraz w sprawach niecierpiących zwłoki, właściwą miejscowo jest gmina miejsca pobytu osoby ubiegającej się o świadczenie.
Gmina właściwa ze względu na miejsce zamieszkania albo na ostatnie miejsce zameldowania na pobyt stały jest obowiązana do zwrotu wydatków gminie, która przyznała świadczenia w miejscu pobytu.

Świadczenia z pomocy społecznej są udzielane:
- na wniosek osoby zainteresowanej,
- jej przedstawiciela ustawowego albo innej osoby, za zgodą osoby zainteresowanej
- z urzędu.

Sądy, organy i jednostki organizacyjne są obowiązane niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, udostępnić lub udzielić na wniosek pracownika socjalnego odpowiednich informacji, które mają znaczenie dla rozstrzygnięcia o przyznaniu lub wysokości świadczeń z pomocy społecznej.
Przyznanie świadczeń z pomocy społecznej następuje w formie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego.Rodzinny wywiad środowiskowy przeprowadza się w celu ustalenia sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej osób i rodzin.

Udzielanie świadczeń w postaci pracy socjalnej i poradnictwa, a także przyznanie biletu kredytowanego nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
Świadczenia pieniężne z pomocy społecznej przyznaje się i wypłaca za okres miesiąca kalendarzowego, począwszy od miesiąca, w którym został złożony wniosek wraz z wymaganą dokumentacją.

Osoby i rodziny korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej są obowiązane niezwłocznie poinformować organ, który przyznał świadczenie, o każdej zmianie w ich sytuacji osobistej, dochodowej i majątkowej, która wiąże się z podstawą do przyznania świadczeń.

Odwołanie od decyzji w sprawie świadczeń z pomocy społecznej może złożyć inna osoba za zgodą osoby ubiegającej się o świadczenie.

9. Zmiana, uchylenie decyzji ostatecznej z zakresu pomocy społecznej
Decyzję administracyjną o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia, z wyjątkiem decyzji o odmowie przyznania biletu kredytowanego, wydaje się po przeprowadzeniu rodzinnego wywiadu środowiskowego.
Decyzję administracyjną zmienia się lub uchyla na niekorzyść strony bez jej zgody w przypadku:
a) zmiany przepisów prawa,
b) zmiany sytuacji dochodowej lub osobistej strony,
c) pobrania nienależnego świadczenia,
a także można zmienić lub uchylić decyzję:
a) przypadku stwierdzenia przez pracownika socjalnego marnotrawienia przyznanych świadczeń, ich celowego niszczenia lub korzystania w sposób niezgodny z przeznaczeniem bądź marnotrawienia własnych zasobów finansowych
b) przypadku stwierdzonych przez pracownika socjalnego dysproporcji między udokumentowaną wysokością dochodu a sytuacją majątkową osoby lub rodziny
Zmiana decyzji administracyjnej na korzyść strony nie wymaga jej zgody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marychaw




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZABRZE

PostWysłany: Śro 18:39, 07 Lip 2010    Temat postu:

kto ma odpowiedź na pytanie 2 ?? tryb odwoławczy od decyzji ZUS?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
@kalabuziaczek@




Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:40, 07 Lip 2010    Temat postu:

marychaw napisał:
kto ma odpowiedź na pytanie 2 ?? tryb odwoławczy od decyzji ZUS?

Od decyzji Zakładu przysługuje odwołanie do właściwego sądu w terminie i
według zasad określonych w przepisach Kodeksu postępowania cywilnego.
Odwołanie do sądu przysługuje również w razie nie wydania decyzji w terminie
2 miesięcy, licząc od dnia zgłoszenia wniosku o świadczenie lub inne roszczenia.
Od decyzji przyznającej świadczenie w drodze wyjątku oraz od decyzji odmawiającej przyznania takiego świadczenia, a także od decyzji w sprawach o umorzenie należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne, odwołanie nie przysługuje. Stronie przysługuje prawo do wniesienia wniosku do Prezesa Zakładu o ponowne rozpatrzenie sprawy, na zasadach dotyczących decyzji wydanej w pierwszej instancji przez ministra. Do wniosku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące odwołań od decyzji, określone w Kodeksie postępowania administracyjnego.
Odwołanie wnosi się na piśmie do jednostki organizacyjnej Zakładu, która wydała decyzję, lub do protokołu sporządzonego przez tę jednostkę.
Jeżeli Zakład uzna odwołanie za słuszne, zmienia lub uchyla decyzję niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia wniesienia odwołania. W tym wypadku odwołaniu nie nadaje się dalszego biegu.
Jeżeli odwołanie nie zostało w całości lub w części uwzględnione, Zakład przekazuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia wniesienia odwołania, sprawę do sądu wraz z uzasadnieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aicha21




Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 18:47, 07 Lip 2010    Temat postu:

26)Postępowanie w sprawie wniosku.
Przedmiotem tego postępowania mogą byś w szczególności :
- sprawy ulepszania organizacji,wzmocnienie praworządności,usprawnienia w pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności. Wniosek powinien być kierowany do organu właściwego ze względu na przedmiot wniosku.Jeżeli organ do którego złożono wniosek , nie jest właściwy do jego rozpatrzenia , obowiązany jest w ciągu 7 dni przekazać go właściwemu organowi.O przekazaniu wniosku zawiadamia się równocześnie wnioskodawce. Organ właściwy powinien rozpatrzyć wniosek bez zbędnej zwłoki, nie późnej jednak niż w ciagu miesiąca.W razie niemożliwości załatwienia wniosku w określonym terminie , oragan obowiązany jest zawiadomić wnioskodawce o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku i przewidywanym terminie jego rozpatrzenia.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku słuzy prawo wniesiania skargi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nevia
Grupa 6



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzionków

PostWysłany: Śro 18:47, 07 Lip 2010    Temat postu:

Ponawiam pytanie, a czy ktoś orientuje się co trzeba napisać w pytaniu o postępowanie dowodowe w postępowaniu o wymierzenie kary adm? Czy chodzi tu tylko o to, że jest obligatoryjne przeprowadzenie dowodu z oględzin, z ktorych sporządzany jest protokół? czy coś więcej?
Pomoże ktoś? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marychaw




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZABRZE

PostWysłany: Śro 18:51, 07 Lip 2010    Temat postu:

dzięki:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
@kalabuziaczek@




Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:51, 07 Lip 2010    Temat postu:

nevia napisał:
Ponawiam pytanie, a czy ktoś orientuje się co trzeba napisać w pytaniu o postępowanie dowodowe w postępowaniu o wymierzenie kary adm? Czy chodzi tu tylko o to, że jest obligatoryjne przeprowadzenie dowodu z oględzin, z ktorych sporządzany jest protokół? czy coś więcej?
Pomoże ktoś? Smile

ja mam to +
Jeżeli ustalenie obwodu lub gatunku zniszczonego lub usuniętego bez zezwolenia drzewa jest niemożliwe, z powodu wykarczowania pnia i braku kłody, dane do wyliczenia administracyjnej kary pieniężnej ustala się na podstawie informacji zebranych w toku postępowania administracyjnego, powiększając ją o 50 %.
Jeżeli ustalenie obwodu zniszczonego lub usuniętego bez zezwolenia drzewa jest niemożliwe, z powodu braku kłody, obwód do wyliczenia administracyjnej kary pieniężnej ustala się, przyjmując najmniejszy promień pnia i pomniejszając wyliczony obwód o 10 %.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.administracja5.fora.pl Strona Główna -> Administracja - Wykłady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 5 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin