 |
www.administracja5.fora.pl Wydział Prawa i Administracji
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aicha21
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 22:40, 07 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie czy ktos ma cokolwiek na pyt od 32 do 37 ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tive
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 8:03, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
pyt. 32 Jeżeli prawo uzależnia ważność rozstrzygnięcia organu gminy od jego zatwierdzenia, uzgodnienia lub zaopiniowania przez inny organ, zajęcie stanowiska przez ten organ powinno nastąpić nie później niż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia tego rozstrzygnięcia lub jego projektu, z zastrzeżeniem ust. 1a.
1a. Termin, o którym mowa w ust. 1, wynosi 30 dni, jeżeli zatwierdzenie, uzgodnienie lub zaopiniowanie wymagane jest od organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego.
2. Jeżeli organ, o którym mowa w ust. 1 lub 1a, nie zajmie stanowiska w sprawie, rozstrzygnięcie uważa się za przyjęte w brzmieniu przedłożonym przez gminę, z upływem terminu określonego w ust. 1 lub 1a.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tive
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 8:11, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
pyt. 33 Uchwała lub zarządzenie organu gminy sprzeczne z prawem są nieważne. O nieważności uchwały lub zarządzenia w całości lub w części orzeka organ nadzoru w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia uchwały lub zarządzenia.
2. Organ nadzoru, wszczynając postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały lub zarządzenia albo w toku tego postępowania, może wstrzymać ich wykonanie.
2a. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do uchwały lub zarządzenia o zaskarżeniu rozstrzygnięcia nadzorczego do sądu administracyjnego. Rozstrzygnięcie nadzorcze powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o dopuszczalności wniesienia skargi do sądu administracyjnego.W przypadku nieistotnego naruszenia prawa organ nadzoru nie stwierdza nieważności uchwały lub zarządzenia, ograniczając się do wskazania, iż uchwałę lub zarządzenie wydano z naruszeniem prawa. Stwierdzenie przez organ nadzoru nieważności uchwały lub zarządzenia organu gminy wstrzymuje ich wykonanie z mocy prawa w zakresie objętym stwierdzeniem nieważności, z dniem doręczenia rozstrzygnięcia nadzorczego.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tive
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 8:17, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
cd33. nie jestem pewna czy to też się tyczy zakresu zagadnienia
Po upływie terminu wskazanego w art. 91 ust. 1 organ nadzoru nie może we własnym zakresie stwierdzić nieważności uchwały lub zarządzenia organu gminy. W tym przypadku organ nadzoru może zaskarżyć uchwałę lub zarządzenie do sądu administracyjnego.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wydanie postanowienia o wstrzymaniu wykonania uchwały lub zarządzenia należy do sądu.Nie stwierdza się nieważności uchwały lub zarządzenia organu gminy po upływie jednego roku od dnia ich podjęcia, chyba że uchybiono obowiązkowi przedłożenia uchwały lub zarządzenia w terminie określonym w art. 90 ust. 1, albo jeżeli są one aktem prawa miejscowego.Jeżeli nie stwierdzono nieważności uchwały lub zarządzenia z powodu upływu terminu określonego w ust. 1, a istnieją przesłanki stwierdzenia nieważności, sąd administracyjny orzeka o ich niezgodności z prawem. Uchwała lub zarządzenie tracą moc prawną z dniem orzeczenia o ich niezgodności z prawem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aicha21
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 8:32, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dzieki:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tive
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 8:36, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
pyt. 34 W razie powtarzającego się naruszenia przez radę gminy Konstytucji lub ustaw, Sejm, na wniosek Prezesa Rady Ministrów, może w drodze uchwały rozwiązać radę gminy. W przypadku rozwiązania rady gminy Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej, wyznacza osobę, która do czasu wyboru rady gminy pełni jej funkcję.Jeżeli powtarzającego się naruszenia Konstytucji lub ustaw dopuszcza się wójt, wojewoda wzywa wójta do zaprzestania naruszeń, a jeżeli wezwanie to nie odnosi skutku - występuje z wnioskiem do Prezesa Rady Ministrów o odwołanie wójta. W przypadku odwołania wójta Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej, wyznacza osobę, która do czasu wyboru wójta pełni jego funkcję.
pyt. 35W razie nierokującego nadziei na szybką poprawę i przedłużającego się braku skuteczności w wykonywaniu zadań publicznych przez organy gminy, Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej, może zawiesić organy gminy i ustanowić zarząd komisaryczny na okres do dwóch lat, nie dłużej jednak niż do wyboru rady oraz wójta na kolejną kadencję.Ustanowienie zarządu komisarycznego może nastąpić po uprzednim przedstawieniu zarzutów organom gminy i wezwaniu ich do niezwłocznego przedłożenia programu poprawy sytuacji gminy.Komisarza rządowego powołuje Prezes Rady Ministrów na wniosek wojewody, zgłoszony za pośrednictwem ministra właściwego do spraw administracji publicznej.Komisarz rządowy przejmuje wykonywanie zadań i kompetencji organów gminy z dniem powołania.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
@kalabuziaczek@
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:48, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
kat każdy uczy sie inaczej co co innego mu "wchodzi"-ja mam to napisane pod siebie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Viki01
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:53, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Czy ktos ma odp na pyt.
Administracyjna kara za usunięcie drzewa bez zezwolenia??? (pyt.21)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
heraamorki
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:26, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Decyzja o wymierzeniu kary pienieznej ma charakter podwojny zwiazany, organ musi wymierzyc kare pieniezna za usuniecie drzewa bez zezwolenia, a wysokosc tej kary okreslona jest ustawowymi stawkami. Wysokosc kary zalezy od gatunku, rodzaju drzewa oraz od obwody pnia. Kare uiszcza sie w terminie 14 dni od dnia kiedy decyzja stala sie ostateczna.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
@kalabuziaczek@
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:32, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Podmioty postępowania:
organem właściwym do rozpoznawania spraw jest:
wójt, burmistrz, prezydent miasta , starosta, jeżeli nieruchomość na której dokonano usunięcia jest własnością gminy.
Stroną postępowania jest podmiot, który dopuścił się czynu.
Przebieg postępowania:
-wszczyna się z urzędu przy czym przeważnie wskutek informacji pochodzących od osób trzecich
-obowiązkowym elementem jest przeprowadzenie oględzin mających na celu ustalenie, czy czynność została faktycznie dokonana. Z przeprowadzonych oględzin sporządza się protokół będący podstawą wszczęcia postępowania
Organ administracyjny nie ma w tym zakresie swobody w podejmowaniu decyzji określonej treści. Wysokość kary uzależniona jest od rodzaju i gatunku wyciętego drzewa, obwodu pnia i stawek określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska
Co do zasady kara powinna być uregulowana w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna.
Wyjątki:
-odroczenie kary na okres 3 lat ( kara jest umarzana po upływie 3 lat od dnia wydania decyzji o odroczeniu kary i po stwierdzeniu zachowania żywotności drzewa lub krzewu albo odtworzeniu korony drzewa )
- w przypadku zniszczenia terenów zielonych, gdy posiadacz nieruchomości lub właściciel w najbliższym sezonie wegetatywnym odtworzył zniszczone tereny zielone.
Po spełnieniu tych przesłanek organ ma obowiązek umorzyć karę.
Rozłożenie płatności na raty-w tym zakresie ustawodawca pozostawił decyzję w uznaniu organu (decyzja uznaniowa), jednak organ musi obowiązkowo uzasadnić jakimi przesłankami kierował się przy podejmowaniu decyzji.
Treść wydanej decyzji i jej elementy składowe oraz zasady odwołań od decyzji określają przepisy KPA.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ara
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:47, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
a co na zakaz żądania zaświadczenia??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Viki01
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:00, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
24.ZAKAZ ŻADANIA ZAŚWIADCZENIA
Organ administracji publicznej nie może żądać zaświadczenia na potwierdzenie faktów lub stanu prawnego, jeżeli:
1) znane są one organowi z urzędu,
2) możliwe są do ustalenia przez organ na podstawie:
a) posiadanych przez niego ewidencji, rejestrów lub innych danych.
b) rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne, do których organ ma dostęp w drodze elektronicznej na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
c) wymiany informacji z innym podmiotem publicznym na zasadach określonych w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
d) przedstawionych przez zainteresowanego do wglądu dokumentów urzędowych (dowodu osobistego, dowodów rejestracyjnych i innych).
Organ administracji publicznej żądający od strony zaświadczenia na potwierdzenie faktów lub stanu prawnego jest obowiązany wskazać przepis prawa wymagający urzędowego potwierdzenia tych faktów lub stanu prawnego w drodze zaświadczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiona19
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:10, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
jeszcze jedno w pyt 24 to chodzi o zakaz tzn kiedy organ nie może żadać zaświadczenia czy o to kiedy podmiot ma zakaz żadania zaświadczenia bo w tym drugim przypadku odp byłaby inna:P
Ostatnio zmieniony przez fiona19 dnia Czw 15:16, 08 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ara
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:17, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
czyli co nalezy napisac na zakaz zakaz żądania zaświadczenia????
Ostatnio zmieniony przez ara dnia Czw 15:40, 08 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiona19
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:19, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
wiesz chyba pomyliło mi sie z odmową wydania zaświadczenia, a takiego pyt. nie ma. To powyżej napisane jest dobrze;P i tego sie tez naucze. Juz wam nie mieszam:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|